Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dollar vs andere verhuurders

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ingrid
Amerikafan

Dollar vs andere verhuurders

Bericht door Ingrid »

Voor het huren van een auto de komende zomer ben ik me hier flink aan het inlezen (je raakt hier niet uitgekeken!) en een beetje op internet aan het rondneuzen.

Klopt het dat Dollar een stuk goedkoper is dan een aantal andere bedrijven of zit er ergens een addertje onder het gras?

En wat raden jullie aan? Rechtstreeks boeken via internet of het laten regelen door een reisbureau?
René
Amerika-newbie

Bericht door René »

Vraag via hotelplan de amerika/canada brochure aan. Hotelplan heeft gunstige verhuur tarieven. Er staan verschillende verhuurbedrijven in de gids. Let er op dat je de uitgebreidste verzekering neemt zodat je in USA niet voor verrassingen komt te staan als er wel wat mocht gebeuren.

Afgelopen jaar hebben wij via hotelplan bij Hertz een auto gehuurd, tariefgroep C (qua verzekeringen. We hadden een Ford Explorer besteld maar omdat er een barst in het ruit zat kregen we uiteindelijk een chevy trailblazer mee. Overigens is het ons bij Hertz goed bevallen.
Bij hertz kan je optioneel "Neverlost" erbij huren, dit is een navigatiesysteem, zeer handig in de groote steden!

http://www.neverlost.com

In 2004 hebben we via het internet, direct via de Nederlandse site van Alamo een auto gehuurd. Je krijgt dan vouchers thuisgestuurd die je kan inwisselen in USA voor de huurauto, werkt ook perfect! :wink:
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Momenteel heeft Oad een leuke autohuur aanbieding. Reserveren voor 31 maart en je krijgt bij Hertz en Alamo meteen een upgrade naar een betere klasse. Staan gewoon in hun USA programma vermeld.
succes Jeannine :wink:
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Ik zou voor Hertz gaan en boeken bij Hotelplan.
Je moet voor verzekering catagorie C gaan.

Waarom C: Omdat hier echt aales bij in zit. Vaak hoor je dat men een auto huurt en op de plaats van het ophalen nog wordt overweldigd met anderere verzekeringen, afkoopbedragen, etc etc etc. Met Cat. C heb je gewoon alles en weet je dat je bij het ophalen niets meer hoeft te betalen, of verkooppraatjes krijgt.

Verder vind ik Hertz gewoon relaxt. Tot nu toe heb ik alle keren (6*) een goede upgrade gekregen voor weinig of niets extra. Mijn beste upgrade was dit jaar.
We hadden een klasse A auto geboekt (gingen alleen familie bezoeken en niet touren) maar na wat geklets kregen we een L klasse (toyota highlander) voor nop.
Angie
Amerika-ontdekker

Bericht door Angie »

hmmm die laatste upgrade was een goeje deal!
Ook wij huren al een aantal jaren bij Hertz. Meestal een c klasse met tarief c en dan heb je echt alles der op en d'r an. Geen geleur en gezeur over upgrades, prima verder! Ook de reparatiekosten van een kapotte band kregen we bij het inleveren uiteindelijk zonder mokken terug. Hebben we weer dollars meegekregen voor de volgende USA vakantie ;-)
In 2008 een keer geen Amerika, maar wel Nieuw Zeeland!
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

Als ik via hotelplan naar een auto bij Hertz zoek, krijg ik vrij hoge tarieven, weten jullie een andere manier om goedkoop bij Hertz te boeken. Bij Hertz zelf vind ik ook niets over de verzekeringen.
Je kan het verslag van mijn 1e Amerikareis lezen op volgende link....
http://bjornenelsieinamerika.web-log.nl
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 31
Contacteer:

Re: Dollar vs andere verhuurders

Bericht door Coyote »

Ingrid schreef:Voor het huren van een auto de komende zomer ben ik me hier flink aan het inlezen (je raakt hier niet uitgekeken!) en een beetje op internet aan het rondneuzen.

Klopt het dat Dollar een stuk goedkoper is dan een aantal andere bedrijven of zit er ergens een addertje onder het gras?

En wat raden jullie aan? Rechtstreeks boeken via internet of het laten regelen door een reisbureau?
Ingrid,

ik zie nu dat ik hier een antwoord geplaatst had dat door de storing verdwenen is. Opnieuw mijn reactie dan maar... :wink:

Dollar is in de regel goedkoper dan Hertz en Avis. Of ze ook goedkoper zijn dan Alamo weet ik niet, heb hier geen prijzen voorhanden.

Ik zou je willen aanraden de auto via een reisbureau te regelen. Bijv. via Hotelplan. Zij hebben voor Dollar en Hertz gunstige huurtarieven. Via internet krijg je die prijzen niet. Via internet lijkt soms gunstig maar in 9 van de 10 gevallen moet je de verzekeringen er nog bijrekenen en dan wordt het ineens een stuk duurder.

De auto kan zelfs los geboekt worden bij het reisbureau als je je tickets al elders geregeld hebt.

Roland
Since 1982: 31 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 31
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bjorn schreef:Als ik via hotelplan naar een auto bij Hertz zoek, krijg ik vrij hoge tarieven, weten jullie een andere manier om goedkoop bij Hertz te boeken. Bij Hertz zelf vind ik ook niets over de verzekeringen.
Bjorn,

wat noem jij hoge tarieven? Ik heb hier de zomergids 2006 van Hotelplan voor me liggen, maar de prijzen vallen mij reuze mee voor deze zomer.

Of bedoel jij dat je via de site van Hotelplan zoekt naar een auto bij Hertz? Daar heb ik zojuist ook naar gekeken en dan is het inderdaad veel duurder omdat je dan rechtstreeks, zonder tussenkomst van Hotelplan, bij Hertz boekt.

Ik zou de gids van Hotelplan er dus even bijnemen, je zult zien dat de prijzen die daarin vermeld staan, heel gunstig zijn.

Roland
Since 1982: 31 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Dollar vs andere verhuurders

Bericht door hekkie »

Ingrid schreef:Klopt het dat Dollar een stuk goedkoper is dan een aantal andere bedrijven of zit er ergens een addertje onder het gras?
Hoi Ingrid,

Dollar is inderdaad een stuk goedkoper. Er is hierbij GEEN addertje onder het gras. Dollar heeft alleen iets meer beperkingen ten aanzien de huurperiode en/of het wagenpark. Als je voor zo goedkoop mogelijk gaat, kan ik je Dollar van harte aanbevelen. Niets mis mee.
En wat raden jullie aan? Rechtstreeks boeken via internet of het laten regelen door een reisbureau
Als algemene regel geldt dat huren in Nederland sowieso stukken goedkoper is dan huren ter plekke in Amerika. Verder is huren via een reisorganisatie (uit de reisgidsen) veel voordeliger dan rechtstreeks via internet. Boek je alleen de autohuur uit een reisgids, betaal je over het algemeen zo'n € 20 - € 30 boekingskosten (voor het reisbureau), maar bel of mail jezelf rechtstreeks met bijv. Hotelplan kun je je de commissiekosten voor het reisbureau besparen. Dat is dus wat ik zelf doe.
Je moet voor verzekering catagorie C gaan.
Hier ben ik het niet mee eens. Het hangt er helemaal vanaf hoeveel personen er gaan rijden. In categorie C zit een toeslag voor vier extra medebestuurders én een gratis tank benzine. Is er 1 bestuurder, dan is het voordeliger om voor categorie B te kiezen en de auto gewoon met een volle tank weer af te leveren. Je kan ter plekke nog kiezen voor een te betalen tank benzine zodat je hem leeg weer in kan leveren, maar dan ben je duurder uit. Ze rekenen nogal wat voor een tank benzine bij de verhuurstations.

Nog even voor de duidelijkheid: categorie C heeft NIETS te maken met de verzekeringen zoals Marceljesse hierboven suggereert. Als er maar 1 bestuurder is en je neemt pakket B, dan heb je dezelfde verzekeringen als met pakket C of pakket Gold (Alamo). Dus zowel voor C als B moet je je vooral NIETS laten aansmeren, wat ze evt. ook zeggen. Je bent met deze pakketten ruim voldoende verzekerd.

Zoals gewoonlijk heb ik alle (gangbare) nieuwe reisgidsen van 2006 weer in mijn bezit en ben dan ook al weer druk bezig geweest met prijsvergelijkingen. Deze keer zijn er ook weer een aantal opvallende zaken.

Te weten:
De huurprijzen zijn niet of nauwelijks verhoogd in vergelijking met vorig jaar. Dan praat ik over Hertz, Dollar en Alamo. Avis en National Car Rental zijn sowieso een stuk duurder.

Hertz en Alamo zitten op hetzelfde prijsniveau en Dollar is en blijft weer het goedkoopst (te boeken via Hotelplan). Voorbeeld: een full-size in The West kost bij B € 30,= p.d. en bij C € 33,=
Een compact en een midsize zijn resp. 4 en 2 euro goedkoper.
Momenteel heeft Oad een leuke autohuur aanbieding. Reserveren voor 31 maart en je krijgt bij Hertz en Alamo meteen een upgrade naar een betere klasse
De huurprijzen van Hertz zijn bij OAD en bij Hotelplan gelijk, maar door genoemde vroegboekkorting (voor 31 maart boeken) ben je bij OAD € 3,= p.d. goedkoper uit. Scheelt toch weer.

Daar staat tegenover dat als je bij Hotelplan boekt voor 31 maart 2006, je gratis het Neverlost Navigatiesysteem krijgt (niet Hawai) bij het huren van een fullsize of midsize auto in tariefsoort C. Kan voor sommigen ook interessant zijn.

Beide aanbiedingen gelden voor huren in de periode 1 april - 31 juli 2006.

Voor degenen die graag een 4 wheel drive willen huren is Hertz veruit het voordeligst, waarbij Hotelplan het goedkoopst is.

Voor (voordelige) dropoffs heeft Hertz de meeste mogelijkheden. National Car Rental heeft ook een zeer voordelig dropofftarief voor de lange afstanden, maar hier is de huurprijs weer aanmerkelijk hoger.

Zijn er nog meer vragen, zoek ik het graag voor je uit.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Benno23
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Benno23 »

Ik zou eens op http://www.sunnycars.nl zoeken.
Wij hebben voor aankomende zomer daar een auto gehuurd. Scheelde ongeveer 150 t.o.v. direct via Alamo huren.

Sunnycars is een tussenpersoon. Via deze maatschappij huren wij gewoon bij Alamo, alleen dan een stuk goedkoper.
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

Coyote schreef:
Bjorn schreef:Als ik via hotelplan naar een auto bij Hertz zoek, krijg ik vrij hoge tarieven, weten jullie een andere manier om goedkoop bij Hertz te boeken. Bij Hertz zelf vind ik ook niets over de verzekeringen.
Bjorn,

wat noem jij hoge tarieven? Ik heb hier de zomergids 2006 van Hotelplan voor me liggen, maar de prijzen vallen mij reuze mee voor deze zomer.

Of bedoel jij dat je via de site van Hotelplan zoekt naar een auto bij Hertz? Daar heb ik zojuist ook naar gekeken en dan is het inderdaad veel duurder omdat je dan rechtstreeks, zonder tussenkomst van Hotelplan, bij Hertz boekt.

Ik zou de gids van Hotelplan er dus even bijnemen, je zult zien dat de prijzen die daarin vermeld staan, heel gunstig zijn.

Roland
Roland

Ik had de prijzen opgezocht via de website en die leken mij vrij hoog. Kan je deze brochures ook ergens downloaden, ik woon namelijk in België en denk niet dat deze brochures hier te vinden zijn.
Of kan iemand mij de desbetreffende pagina's van deze brochure doormailen? Alvast bedankt
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Bjorn schreef:Of kan iemand mij de desbetreffende pagina's van deze brochure doormailen? Alvast bedankt
Hoi Bjorn,

De beide bladzijden uit de Hotelplangids zijn naar jou onderweg. Ik zit nu op mijn werk en heb de andere reisgidsen even niet bij de hand. Mocht je die ook nog willen, laat het dan even weten.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

hekkie schreef:
Bjorn schreef:Of kan iemand mij de desbetreffende pagina's van deze brochure doormailen? Alvast bedankt
Hoi Bjorn,

De beide bladzijden uit de Hotelplangids zijn naar jou onderweg. Ik zit nu op mijn werk en heb de andere reisgidsen even niet bij de hand. Mocht je die ook nog willen, laat het dan even weten.

Groetjes Marjan
Marjan,
Je bent fantastisch...
Maar nu zou ik je terug een gunst moeten vragen. Die mails zullen automatisch verstuurd zijn naar emailadres van het werk. Nu wil het lukken dat ik juist een weekje verlof heb,dus kan ik ze niet lezen :cry:
Is het misschien mogelijk om deze te sturen naar bjorn.verheyen2@telenet.be
Je mag ook altijd van die andere brochures info sturen
Alvast heel hard bedankt weeral....
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Bjorn schreef:Je bent fantastisch...
Maar nu zou ik je terug een gunst moeten vragen. Die mails zullen automatisch verstuurd zijn naar emailadres van het werk. Nu wil het lukken dat ik juist een weekje verlof heb,dus kan ik ze niet lezen :cry:
Is het misschien mogelijk om deze te sturen naar bjorn.verheyen2@telenet.be
Inmiddels ben je er zelf achter waar ik het heen gestuurd heb, dus dat is opgelost. Als ik van de week er nog even tijd voor vind, zal ik van die andere reisorganisaties ook nog e.e.a. over autohuur voor je inscannen.

Eventjes geduld nog.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Als ik Hertz bij Oad, Hotelplan en Dollar vergelijk voor een Premium met pakket C, kom ik bij Oad het gunstigt uit.
(Wij gaan op 20-7 dus betalen een hoogseizoenstoeslag van €3,50 per dag)

Hotelplan :
€ 50 per dag
€ 55 per dag incl Neverlost

Dollar :
€ 48 per dag

Oad :
€ 41,50 per dag
€ 46,50 per dag incl. Neverlost

Dus bij Oad betaal ik minder met Neverlost dan bij Hotelplan zonder Neverlost.

Het maakt dus voor de prijs ook uit of welke auto je neemt (Neverlost is bij Hotelplan niet gratis voor een premium)

Dit geeft voor ons wel de doorslag. Ik ga morgen bij Oad boeken en we nemen toch een Neverlost erbij (op verzoek van Ger)

Marjon
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Je hebt groot gelijk Marjon. Zoals ik hierboven ook al aangaf, is door de aanbieding (vroegboekkorting) OAD dit jaar goedkoper dan Hotelplan.

Ik denk dat je een goede prijs hebt voor een premium met Neverlost.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Bjorn schreef:bjorn.verheyen2@telenet.be
Hoi Björn,

De bewuste blz. uit de OAD-gids (met vroegboekkorting) heb ik inmiddels ook naar je toegestuurd en deze keer naar het door jou opgegeven mailadres. Dus kijk in je postvak.... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Condor
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Condor »

Heb je holidaycars.com al geprobeert?
Is met alle taxen en verzekeringen zoals
W.A verzekering (Schade aan derden) tot 1.000.000 $ ,normaal tot 10.000 $ per persoon,20.000 $ per ongeluk en 10.000 $ eigendom schade.
Holiday cars neemt automatisch een SLI verzekering (Suppliment Liability Insurance).
CDW verzekering (schade aan eigen voertuig)
T.P verzekering (schade zoals inbraak,diefstal of brand aan eigen voertuig)...in de USA noemen ze dat LDW (Loss Damage waiver)
Geen kilometer beperking.
Ken eigenlijk de prijzen van anderen niet maar ik weet dat ik hier wel met een volledig verzekerd voertuig rondtuf :dance:
Er zullen wel anderen zijn die goedkoper zijn,maar kijk zeker of deze verzekeringen er inbegrepen zijn zodat het een fijne vakantie wordt.
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

Kuoni (Special Traffic) heeft als aanbieding:

Reserveer uw Intermediate of Fullsize auto in Florida, Californië en het Westen en ontvang een gratis upgrade naar een grotere klasse.
Boekt u een Intermediate 2-deurs, dan ontvangt u een Fullsize 2-deurs.
Boekt u een Intermediate 4-deurs, dan ontvangt u een Fullsize 4-deurs.
Boekt u een Fullsize 2- of 4-deurs, dan ontvangt u een 4-Wheel Drive.
Geldig voor reserveringen gemaakt tussen 15 december 2005 en 31 maart 2006.

Kan veel geld schelen als je van plan bent een 4x4 te huren.

Even iets anders...
Ik weet dat Kuoni een goedkoop underage tarief heeft (Alamo Gold Underage), hebben aanbieders als Hotelplan en Oad dit ook?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Arjen schreef:Kuoni (Special Traffic) heeft als aanbieding:

Reserveer uw Intermediate of Fullsize auto in Florida, Californië en het Westen en ontvang een gratis upgrade naar een grotere klasse.
Boekt u een Intermediate 2-deurs, dan ontvangt u een Fullsize 2-deurs.
Boekt u een Intermediate 4-deurs, dan ontvangt u een Fullsize 4-deurs.
Boekt u een Fullsize 2- of 4-deurs, dan ontvangt u een 4-Wheel Drive.
Geldig voor reserveringen gemaakt tussen 15 december 2005 en 31 maart 2006.

Kan veel geld schelen als je van plan bent een 4x4 te huren.
Dat scheelt inderdaad veel geld.

Ik hoor echter steeds dat een 4x4 zo veel benzine verbruikt. Scheelt dat nu echt zo veel met een premium? Hoeveel verbruikt een 4x4 gemiddeld, weet iemand dat?
Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer